Sikit2 Lama3 membukit ;)

Kawan2 saya yang cute ;)

Selasa, 22 Oktober 2013

Aidiladha 1434 (Part II )



Hello friend, tak sabar tunggu khamis, sebab Pahang akan bercuti.....celebrate hari keputeraan Sultan Pahang. Tuanku lah celebrate, saya cadang nak berehat jer kat umah. Tak habis-habis nak berehatkan? hahahah...of cos lah sebab jarang dapat spent masa duduk umah lama-lama. Biasanya sampai umah pun dah senja. Kalah itik, dia pun  pulang petang, saya pulang senja. Apa nak buat aku yang dulu bukan yang sekarang.......fuhhhh..Tegar sungguh!

Sambung upload gambar dan cerita basi saya pasal raya qurban. Bukan senang rupanya nak tumbangkan lembu, lembu kali ni agak garang dari yang dulu-dulu. Pantang ada orang lalu, habis nak di tanduknya. Lembu ni beli dari Felda Chini dengan harga RM2800 termasuk postage. hehehe


Masa ni kira-kira pukul 9.30 pagi. Lewat sikit sebab tukang sembelih most wanted.

 Mat Rizq my anak sedara yg tak tau takut.

 Melapah dan membahagi........pening saya tengok darah ni.

 Cik Bieha and the gang menjamu selera 

Sup on the way..... Alhamdulillah selesai ibadah qurban, semoga Allah merahmati segalanya. 


P/s : Terima kasih sudi baca n3 saya lagi, catatan hari ini untuk kenangan masa depan, Yer dok??? Ari ni Cik Bieha exam, tapi kenapa omak nye yang berdobar dobar.  




12 ulasan:

Puan Ida berkata...

salam perkenalan dari ida
jemput singgah blog ida ye
umielman.blogspot.com
dah follow blog ni no 468

Anum berkata...

selesai sudah

Aisy Nasiha berkata...

Haamboi...baru selasa ni dah tak sabar nk khamis ye...

Syoknya cuti lagi...semoga cik bieha jawab exm elok2 ye..

safurara berkata...

sampai skrg takut tgk lembu sembelih.sbb takut rasa kesian.kang kalo kesian xleh mkn lak kan.rugi! hehehe

Tanpa Nama berkata...

minggu peperiksaan utk anak2 kita, doakan cik bieha berjaya yer

ANIM berkata...

masih murah lagi lembu di sana ya..
payah nak jumpa bawah RM3K kat sini
iyalah..nea, buat entry bukan nak menunjuk..
kak pun ada buat entry fasal korban ni gak..
kenangan kita untuk anak2

Falsya berkata...

untungnye pahang cuti..kalau ic pahang tp duk kl agak2 dpt cuti jugak x?..kang sultan murka macam mana...huahuahua..

falsya sekali je tgk korban nie..seriau sgt..terus mak ngan abah xbg tgk dh sbb nnt xleh makan daging lembu tuh..

eita berkata...

best lah cuti......


Orkid berkata...

singgah pagi & follow balik, tq ye!

Unknown berkata...

x sggp tgk gmbr2 tu..huhu.. untunglah cuti esok.. ! jeles2.. hihi

dear anies berkata...

pening x pe jgn pengsan udah ler ;-)

QasehnyaRania berkata...

meriahnya :)
saya baru je buat sup tulang semalam hihi.bekalan dari kg hari tu