Sikit2 Lama3 membukit ;)

Kawan2 saya yang cute ;)

Rabu, 2 Oktober 2013

Puding Roti Kak Kamsiah

 Bahan-bahan yang memang dah ada dirumah, Roti tu saya kutip di pantry opis, dari membazir saya buat puding.



Semalam nampak n3 kak Kamsiah dari blog Detik-detik indah dalam hidupku buat puding roti, teringin pulak nak mencuba resepi kak Kamsiah. Biasanya saya buat guna resepi CMG. Yang bestnya tak perlu guna whipping cream, tapi rasanya memang sangat sedap. 

Saya buat malam tadi dan bakar sebelum ke opis pagi tadi. Makan panas-panas kan sedap. Hehehe. Terima Kasih Kak Kamsiah kerana sudi berkongsi resepi Puding roti yang sangat sedap. Diakui oleh kawan-kawan opis yang makan pagi tadi. 

Kalau nak mencuba resepi ini boleh klik kamsiah-yusoff.blogspot.com. cuma masa memasak saya tambah dari 20 minit kepada 30minit mungkin sebab saya simpan dalam peti ais sebelum bakar dan bekas saya tu tebal. Lagi satu....... saya tak sempat nak nk buat sos vanilla, terbagun lewat ari ni, berkejar nk ke opis pulak. 


Tu diaaaaaa........ menjadi !!

Sarapan hari ini, Puding roti.... satu opis makan puding roti.
Jangan lupa mencuba yer.



22 ulasan:

Zamani Abe berkata...

Seingat zam, mcm pernah buat puding ni.. terasa dlm mulut kesedapannya

Sheila Salim berkata...

Assalamualaikum kak nea. sedapnya! nak rasa sikit kak... hehehe :)

Nafira usof berkata...

uwaaaaa.. sedapnyeeeeee nampak di mata ini~ terliur sungguh.. tetiba rasa lapar~

LYAfrina berkata...

YUMM..SEDAPNYER..MKN LAK DGN SOS DIA , LG SEDAPKAN..

Cho Zila berkata...

puding roti kegemaranku... dulu kini selamanyer.. sedapnyer...

❤Kamsiah❤ berkata...

akak suka makan masa sejuk..biasanya buat malam..esoknya baru potong,makan hehe...lagi satu membakar tu ikut selera seseorang la kan.ada yg suka garing..bakarlah lama sikit...

Ena's Stories berkata...

sedapnya..tgok dia membukit camtu jer da tau mmg sedap tuh!

Hanie berkata...

Nampak sedap je.. kat umh takde oven la.. msk microwave boleh ker..

http://rujukvitaminku.blogspot.com

(Lizz) http://haslizalizz.com/ berkata...

tetibe saya pun teringin nak berpuding ni...sedap tu tambah kalo ader sos kastard kan...

nurbijen berkata...

bertuah siapa kerja dgn NL... pagi2 dah boleh makan puding roti... nak jugak!!

buka blog ni, mesti dengar audio.... atas sebab2 sekatan undang2, streamyx utk era FM tidak boleh didengari di negara2 lain kecuali di M'sia dan brunei shj.... tetiba rindu nak dengar radio era :(

el berkata...

naik cantek puding roti diaaaaaaaaaaaaaa

Nurzakiah Hanum berkata...

nyum2

Deqla Manjew berkata...

menarik nih.. nama puding pun menarik.. hihi.. glemer kak kamsiah.. tp serius nmpk sedap la kak!

Nafira usof berkata...

eehhhhhh!!! tak tau nak chitchat kat mana neh~
mana tau pasal Mazian tuh??? Rasanye Yan keje kat PJ. Tapi zura tau lah dia peknen..

nanti tinggalkan ape2 talian utk chitchat k.. fb pon bolehhhh.

ape2 pon terima kasih atas info pasal Mazian tuh.. raya haji nih lah kalo leh tengok bb baru. :)

Nastyna berkata...

Wahh tu la saya pun ada tengok resepi kak Kamsiah tu semalam, terliur la jugak. U pantas jer buat, untung la officemate u ;)

ANIM berkata...

bestnya kak kamsiah dapat nama:-)) heee..

p/s untungle dapat officemate rajin masak cam nea

NzA berkata...

Emmmm...sedap tu. Byk roti lebih ni cz buat aiskrim goreng tu.

P/s:resepi aiskrim goreng tu adalh kt n3 akak tu. Mayb NL trskip masa bc n3 kot.

nohas berkata...

puding roti..dua2 sedap, makan begitu saja dan juga dengan sos vanila..

#cantik corningware tu..

Leeza Eelza berkata...

Salam perkenalan..tq follow blog Leeza.. Sedap plk tgk puding roti tu.. next time blh try:)

ros_reeza berkata...

rajinnya buat.. memang nampak sedap :)

Kesuma Angsana berkata...

mmg sedapkan !

QasehnyaRania berkata...

versi bakar saya tak pernah buat lagi la kaka