Sikit2 Lama3 membukit ;)

Kawan2 saya yang cute ;)

Khamis, 18 Julai 2013

Puisi Sedih Dr Dayana

Malam ni, nealopah bukak FB kebanyakan rakan-rakan FB share puisi sedih Dr Dayana isteri pertama Ashraf Muslim. Sebagai seorang wanita yang juga bergelar isteri tersentuh perasaan ini membaca luahan hati Dr Dayana. Sedih, kesian, sayu, geram pun ada. Terbayang-bayang lagi kisah pernikahan mereka di Mekah. Maklumlah, jarang sangat berlaku artis Malaysia pergi bernikah di Mekah. Biasa dengar lepas kawin pergi umrah ke sana. 

Apapun alasan yang kita dengar, sebagai orang 'luar' dan  tak tahu kisah sebenar tak bolehlah nak menghukum atau nak menyalahkan sesiapa.  Tak mau komen panjang-panjang, Nealopah doakan Dr Dayana tabah dan sabar serta Ashraf Muslim menjadi suami yang bertanggungjawab. Semoga apa yang berlaku ini ada hikmah di sebaliknya dan pengajaran kepada kita semua.


 sumber foto : sini


 




17 ulasan:

Chic Na berkata...

betul tu kak.. sebak cikna baca.. :(

Nurul Aini berkata...

Sedihnya..Tapi betullah cakap akak, kita tak boleh nak cakap lebih2, sebab hanya dia yang rasa, dan hanya Allah yang mengetahui. Semoga Dayana tabah.

Aisy Nasiha berkata...

ramai nampaknya yg buat entry pasal dayana ni.. terharu dgn sajak dia ni, penuh makna mendalam , kita doakan dia tabah hadapi semua ni ye.. ada hikmah yang tersenbunyi agaknya ni...

wawa syaida berkata...

ada baca kat rotikaya.com...katanya puisi ni bukan dari dr. dayana

nea lopah berkata...

Betul tu wawa, akak ada baca update n3 rotikaya.

Falsya berkata...

falsya dh baca dh semlm...sayu je hati bile baca nukilan tuh..

Kesuma Angsana berkata...

KA Pun wat n3 ni hari ni sedihkan !

Kesuma Angsana berkata...

KA Pun wat n3 ni hari ni sedihkan !

aTieYusof Family berkata...

erm! ada baca di wall2 FB..
sedih juga kisah Dayana ni...
moga dia tabah...

Nisah Idham berkata...

ermm memang berkembang cite ni kat FB semalam, tapi sayang. ni bukan original nukilan frm Dayana..

Ira berkata...

semoga dr dayana tabah menghadapi dugaan hebat di bulan ramadhan ini.
Hanya Allah yg tahu apa yg berlaku. Smga ada hikmah buat mereka disebalik apa yg berlaku ni..

eita berkata...

ada baca tadi..

memang sedih lah..sekuat mana pun pompuan tu mesti terasa jugak kan..

Nafira usof berkata...

tersentuh jugak baca puisi tuh.. kita mesti faham perasaan seorang isteri kan.. huhuhu

Deqla Manjew berkata...

mmg sedih baca nukilan tu..tp nukilan tu bkn dia yg tulis kak..apapun, moga dia tabah menghadapi dugaan ni.. kita xtau apa yg sebnrnya jadi .. tp sebagai perempuan, kita phm perasaan dia kan.. dikhianati suami sendiri.. ya Allah.. pedih.. ! deqla dulu penah rasa perasaan pedih ni dgn pakwe deqla dulu.. inikan pulak dgn suami sendiri..kesian sgt..

Khai♥Rin : anies berkata...

walaupun bukan mukilan dayana tp hrp dia terus tabah...skrg ujian utk dia...ujian utk kita bagaimana ya??

QasehnyaRania berkata...

ya betul tu

baru2 ni ashraff muslimada pergi bazar tempat ciksu niaga tu tp tak singgah la pulak.hihi

dia pergi dgn dayana

intanfirdaus247 berkata...

Semoga Dayana tabah..
• Ciksu , dayana g dgn Ashraff kat bazaar tempat ciksu niaga ya? masa tu Dayana da tau ya..kalau da, memang dia tabah sangat