Sikit2 Lama3 membukit ;)

Kawan2 saya yang cute ;)

Rabu, 3 April 2013

Petua Agar Anak Ikut Cakap Ibubapa


1. Setiap pagi, sebelum pergi sekolah, anda berdiri di belakang anak dan kedua-duanya (anak dan ibu atau bapa) menghadap kiblat.

2. Letakkan kedua-dua telapak tangan ibu/ayah yang dirapatkan atas kepala anak tanpa sentuh kepala lebih kurang 1 inci dari rambut.

3. Bacakan al Fatihah dan Alam-nash-rah ... hingga habis.

4. Niat dalam hati mohon pada Allah: "Ya Allah permudahkanlah anak aku ini untuk belajar dan diterangkan hati, lembutkan hati dan ditetapkan iman dan mohon anak aku ini mendengar cakap ibu bapanya".

5. Kucup dahi anak dan biarkan dia pergi ke sekolah. Telapak tangan anda (ibu/bapa) ada aura dan gunakannya sebaik-baiknya.
 sumber : fb farit Ismeth Emir

19 ulasan:

Masya berkata...

mmg banyak membantu.. sy pun selallu buat mcm tu kat anak... iyerlah anak² ni cermin ibu bapa kan...

Sura Mohd berkata...

slalu jugak buat..slalu jugak x sempat..:(

yan's cottage berkata...

tq...info menarik lepas nie...boleh di cuba he heee....

pinky berkata...

berguna ni nanti ada anak nanti...=)

Lisa Sheila berkata...

gud sharing nea lopah ..neway..salam kenal ya..

Riedaffya ibrahim berkata...

gud info ni..bole diamalkan ni

Kakzakie berkata...

Kakak amalkan bukan masa nak pergi sekolah aje tau tapi masa anak salam nak masuk tidur pun juga...

Tihara berkata...

betul tu, doakan yang terbaik buat anak2 dengan penuh kasih sayang.. :)

Kesuma Angsana berkata...

tips yg bagus ni dear !

Ratu Hatiku berkata...

tq sharing...

CeqGu berkata...

Thanks nealopah...blehla cikgu amalkan pasni

Deqla Manjew berkata...

nice sharing..nnti nk pratikkan bila ada anak... ;)

(Lizz) http://haslizalizz.com/ berkata...

tq share...nanti kita sesama amalkan...

mama aryan berkata...

Bagus ni...tq sharing ye

Wanieys a.k.a IbuQalief berkata...

bagus sgt petua2 ni kak

Chic Na berkata...

boleh amalkan bila ada anak nanti. :)

Mimie Najib berkata...

dah ada ank nti blh la praktis..hehehe

izan mama mia berkata...

tq berkongsi..nakkena mula buat dah ni kat mia..hehe

Nurul Aini berkata...

Bagus petua ni kak..Moga mereka menjadi anak yang soleh/solehah. ^___^