Sikit2 Lama3 membukit ;)

Kawan2 saya yang cute ;)

Ahad, 26 Mei 2013

Cerita untuk esok



 Sejak minggu lepas, kawan-kawan di opis dah mula cerita pasal pakaian yang nak di pakai pada hari esok. Esok ada Majlis Perasmian Kompleks opis kami. Yang datang merasmikan pula adalah KDYMM Sultan Pahang. Jadi pakaian yang nak di pakai pun mestilah ikut protokol jugak. Kaler2 kuning mcm raja tu tak di benarkan. Nanti tertukar pulak....hehehe. 

Saya sendiri mcm biasalah, last minit preparation. Kalau ikut plan asal, saya nk pakai jer apa yang ada. Tapi kebetulan baju batik yang saya hantar kat tailor siap minggu lepas, batik canting polkadot yang saya beli dari seorang kawan, tauke batik Terengganu. Kaler mmg peberet saya.


Pakai dengan tudung pink. Ada kristal berjurai-jurai di hujungnya. 

Saya beli di pasar malam....Mak Cik yang jual tu kata patern terbaru. Saya belinya dengan harga RM50. Harga pasaran tudung ni saya pun tak pasti, tapi saya beli sebab cantik, kedua rasa berbaloi dengan kristal yang sarat dan penuh di sekeliling tudung.


Tetiba dapat idea masa iron baju tadi, nak pakai jam pink. Hehehe...betul2 pink lady esok.  Ooppss..Jam ni di beli tahun lepas. Nanti ada pulak yg pikir sy beli jam baru semata-mata untuk majlis ni. 





Tayang2 menu lunch, peberet en asben, tilapia merah masak tempoyak



22 ulasan:

Aisy Nasiha berkata...

Nealopah serba pink lah nampaknya esok... Baguss, bersemangat waja nak kerja ni.. Semoga urusan esok berjalan lancar ye...

~Kak Nah Backyard (^_^)~ berkata...

wahh..bling2 ye esok..semangat gitu..bagus siap awal2 camnie..knah pg bru gosok baju..=)

ros_reeza berkata...

cantik.. pink.. Kalau Ros, tentulah purple pink. hee

ros_reeza berkata...

cantik.. pink.. Kalau Ros, tentulah purple pink. hee

ros_reeza berkata...

cantik.. pink.. Kalau Ros, tentulah purple pink. hee

Aku Penghibur berkata...

wahhhh bagusnye .. buat persiapan awal :)

ANIM berkata...

Kat sp tudung betkristal camtu kak beli rm60 tapi labuh sikit.
P/s minat kaler sama..huhu

NzA berkata...

cantik!!!! moga segalanya berjalan lancar....

Chic Na berkata...

wahhh mesti cantik kak nea arini. pink karer.. sweet gitu.. ehehe..

lama tak jenguk sini.. rinduuu.. ;)

Falsya berkata...

pink my favorite..hehehe

Sura Mohd berkata...

cantik la baju batik tu..i loike it.:)

:: Mrs.Eady :: berkata...

haaaa tudung ni la yg saya duk cari!

azi berkata...

Nabiha..
akak dah terima hadiah...terima kasih ye...semoga persahabatan kita di alam maya ini berkekalan ye...bekas tu akak bawa pegi ofis...:)

nea lopah berkata...

Alhamdulillah.....sama2 kak azi

Nisah Idham berkata...

tapi nisah tetap suke talipia merah masak tempoyak tu. Ya Allahhh.. sedap tuh. makan dgn sambal belacan, nak ada ulam. superbb yammyyyyyyyyy.....

Riedaffya ibrahim berkata...

cantik baju ko yg...nti post tuan bdan bila da majlis ye..

Nafira usof berkata...

memang pening bila pikir nak pakai baju ape kan~
tapi kalo pakai baju baru memang terus rasa gojes kan~

terliur pulak tengok talapia masak tempoyak ituuuu.

Deqla Manjew berkata...

kalo dah serba pink mmg cun melecun la kak..mcm gegurl2 gitu..hihi... ;)

Cinta Misteri berkata...

wahhhh padan laaa sultan phg salam ngan nea. rupanya nea pkai mengancam... ;)

pinkish lg

hainom OKje berkata...

Wah... nak menyabut Sultan katakan hehe... haruslah berkilat sakan... biar Sultan perasan !!! Tak gitu Neolopah hehe

intanfirdaus247 berkata...

wah lawanyaaaa..paling suka part jam tu..nampak berseri tau

Kesuma Angsana berkata...

byk cerita ni !