Sikit2 Lama3 membukit ;)

Kawan2 saya yang cute ;)

Rabu, 8 Mei 2013

Pengalaman di PRU 13

Selamat Hari Lahir anakandaku
6.5.2013 nabihah genap 5 tahun




Alhamdulillah segala kesibukan, kekalutan. kepeningan dah berada di penghujung. Cuma tugas di pejabat masih banyak lagi sebab saya menanggung tugas rakan yang bersalin. Minggu ni harap2 saya dapat berbelog semula. Dah naik habuk rumah saya ni setelah 3 hari di tinggalkan.

PRU13 pun dah tamat, tugas saya sebagai Petugas pun dah berakhir, tiada lagi taklimat2, cuma nk siapkan claim jer lagi. ngeh.ngeh..ngeh.. Kepada yang menang jangan lupa menetapi Janji ke aku janji ke segala manisfesto dan ntah apa apa lagi lah. Bukan apa, selagi ada peluang buktikanlah kepada rakyat.

Kebetulan kat n3 sebelum ni ada komen yang nk tau pengalaman jadi petugas PRU. Pengalaman yang baru bagi saya. Tapi penat tu tuhan jer lah yang tau. Saya dh mula bertugas pada 4 mei, kerana kami petugas perlu memastikan peralatan yang di bekalkan lengkap dan di tempat mengundi pula segala poster, kedudukan perabot juga telah sedia  untuk di gunakan hari pengundian. 5 mei seawal 7.00pagi ada yang 6.30 pagi dah berada di pusat mengundi. 

Tempat saya bertugas di SJKC Pei Chai, Jalan Air Putih Kuantan, majoriti pengundi adalah cina. Kebetulan saya di tempat kan di saluran 2, pengundi-pengundinya lahir sekitar tahun 1947 - 1955. Jumlah pengundi di saluran saya lebih kurang 650 orang tapi yang datang mengundi 524 orang.

Bersemangat betul saya tengok kaum cina ni mengundi. seawal 7.30pagi mereka dah datang. Ada yang pakai baju jogging lagi. Baru nk jogging ke dah balik jogging tu? hehehehe saya tak pasti. Bila berurusan dengan warga emas ni mcm2 hal kelakar yang berlaku, terutama penggunaan dakwat kekal mmg asing sangat pada diorang. Ada yang gunakan dakwat pada jari tu untuk menanda kertas undi walaupun dah di terangkan guna pen untuk menanda. Aduhaiiii.....hehehehehe

Ada yang sampai terbuang air besar depan pintu kelas. Saya yang kat dalam ni memang dah terbau ' sesuatu'  tak sangka pulak ada yang dh termelepas kat luar tu. hahahahahaha... lama sangat beratur katanya. Habis semua yang di luar tu nak termuntah. Macam2, nama pun warga emas. 

Di saluran yang lain, ada warga emas yang terlupa tempat dia meletakkan basikal, sampai mintak tolong petugas mencarikan basikalnya. Tak dapat lah nak menolong yer pak cik! hehehehe..mcm2 hal kan? Walaupun penat tapi meninggalkan pengalaman yang manis. Panjang umur berjumpa lagi di PRU 14.

22 ulasan:

Zee Suhaini berkata...

heppe belated besday cik bieha..kemain lagi bolat mata tu..

saya pon ingat tanda pakai dakwat tu..terpk gak camner dorang buat..hahaha mengong jap walaopun tak ngundi.. (under age..kahkahkah)

Ratu Hatiku berkata...

Happy belated birthday Bieha.. Semoga menjadi ank yg solehah.. Amin..

Teringin nak jd petugas PRU.. :)

Fiza Rahman berkata...

Happy belated birthday Bieha.

aini shahroni berkata...

sanah helwa Cik bieha comey :)
akak, saya pun mcm cik ratu..teringin nak jadi petugas pru..
acana yer? best pengalaman akak tu..

Kesuma Angsana berkata...

pengalaman berharga tu, happy birthday bieha yer

umi alya berkata...

ha3, macam2

intanfirdaus247 berkata...

Happy birthday cik bieha..sorry auntie lewat wish..kesian pulak dengar cerita warga emas..serius rasa sedih sebab sampai terbuang dalam seluar..betapa besarnya jasa warga emas..:(

Kathy Rbain berkata...

happy belated birthday dear bieha..kathy pun pernah bertugas masa PRU 1999,masa tu belum cukup umur nak mengundi..hehehee..ye,kita berdoa agar pemimpin yang telah di beri mandat bekerja sebaik mungkin. sebagai rakyat kita hanya inginkan keamanan dan ketenangan tanpa gangguan anasir luar.

Kakzakie berkata...

Selamat ulangtahun buat nabila.

Sibuk dan penat dah berlalu. Pengalaman melihat yg terberak tu yg tak menahan, kesian betul..

Mayang ABDUL RAZAK berkata...

MACAM-MACAM.. KESIAN BETUL... NAK TERGELAK PUN ADA..

Nafira usof berkata...

Happy Belated birthday Cik Bieha..
sama lah birthday dengan Delisha..
be a good girl k~ :)

Deqla Manjew berkata...

hikhik..comel bieha wat muka gitu.. hepi besday ye comel... alahaii mcm2... smpai terberak pun hado.. ish2..tu la, lama kemain kena beratur.. nk mengundi punye psl...

NzA berkata...

Selamat ulg thn Beha....moga membesar menjadi anak yg cemerlang dunia n akhirat...
Akak pernah sekali brtugas sbgai kerani SPR...SERIK doh...hehehe....

Tihara berkata...

Alhamdulillah, selamat hari lahir..same date dgn my sis :)

Aisy Nasiha berkata...

comelnya birthday girl buat mulut macam tu. selamat hari jadi sayang, semoga sihat selalu ye....

penat jadi petugas pilihanraya ni kan? kawan kawan yang bertugas pun cakap macam tu... dapat nealopah tambah pemgalaman tu, bukan sebarang tugas tu,

CeqGu berkata...

hahahaha lawak pulak cikgu baca....kesiannye la sampai terberak dan terlupa letak beskal

CeqGu berkata...

hahahaha lawak pulak cikgu baca....kesiannye la sampai terberak dan terlupa letak beskal

Cho Zila berkata...

selamat harijadi Bieha... dah lambat auntie wish yerk..
akak tergelak2 baca entryni... pengalaman yang sungguh bermaknani... itulah erti sebuah pengorbanan... harap orang muda tau untuk menggunakan peluang yang ada....

LYAfrina berkata...

happy belated birthday buat nabihah.. hehe..comelnyer muncung dia tu...

eheh.. agaknyer terlalu nerves ke smpai terlepas.. hihi..lucu plok.. lya msa nak ngundi tu, mri confuse nak right ke pangkah.. tp mujur pangkah...

tp td ada baca artikel SPR kata sebarang tanda selain X diterima..walaupon sekadar titik.. erk??? confuse..

boni kacak berkata...

wah.sampai terberak pun ada.. masih lagi mahu menunaikan tanggungjawab.. tabik spring kat dia..

❤Kamsiah❤ berkata...

hehe..tergelak akak baca cerita gelagat pengundi2 warga emas tu...apapun semangat mereka harus dicontohi...

AyueJean AJ berkata...

Macam2 gelagat ye kak..