Sikit2 Lama3 membukit ;)

Kawan2 saya yang cute ;)

Jumaat, 11 Januari 2013

Isteri Cepat Nampak Tua Kerana Suami?

Sangat tertarik dengan perkongsian ini di 'Muka Buku' 

Ada segelintir suami mudah mencari perempuan lain kerana mengganggap isteri mereka tidak menarik lagi, tidak cantik, nampak tua dan gemuk. Wahai para suami, wanita  dan isteri-isteri tahukah anda puncanya?


  • Sekiranya kita makan & mengunyah dengan perlahan, sehingga benar2 hancur, itu membantu proses penghadaman sekaligus mengelakkan kegemukkan... tetapi kasihan para ibu ni, terpaksa makan laju2,tak sempat nk kunyah dah telan semata-mata nk pujuk anak yang menangis. Tapi si suami...layan jer sambung makan, buat2 tak dengar. So, wanita mudah jadi gemuk sbb makanannya tak sempat hadam.

  • Wanita jugak gemuk kerana sifat mereka yang tidak suka membazir. Makanan yang tidak habis dimakan oleh anaknya, ibu lah yang akan habiskan. Sayang katanya..... takut membazir. Membazir itu amalan syaitan. Si suami dengan riaknya berkata " Kau ni kuat betul makan! ".

  • Bila anak menangis tengah malam nak susu, bapak akan tido mati terus.Kalau dengar pun buat2 tido lena sebab malas nk bangun. Wanita lah yang dalam semalaman akan berkali2 bangun membancuh susu, menukar pampers, adakalanya anak kembung. Bila dah tak cukup tidur, mulalah muka nampak letih...lesu..cepat nampak tua. Kedut2 mula wujud. Masa tu pakai 'total effect' ker..apa ker...xkan ilangnye. Sedangkan petua asas untuk cantik adalah minum bnyk air dan Tidur secukupnya.

  • Dan bagi wanita yang berkerjaya, sudahlah penat seharian kerja di pejabat utk membantu menambah pendapat keluarga, bila balik rumah semualah dia nk uruskan. Dengan perangai anak2, perangai bapaknya...nak itu, nak ini...So, wanita pun membebel, marah-marah...dan bila marah-marah, banyak berleter, banyak berkerut, so cepatlah jadi tua.

Kesimpulannya... wanita cepat tua dan cepat gemuk adalah disebabkan LELAKI atau lebih tepat lagi SUAMI. Oleh itu, hargailah segala pengorbanan isteri anda. Mungkin sekiranya sehari sahaja isteri anda tiada, anda perlu memikul tanggungjawab dia. Mungkin anda tidak mampu melakukan sesempurna Isteri.








27 ulasan:

aTieYusof Family berkata...

wahhh..bagus nya info ni..
TQ sharing..:)

n.a.n.i.e berkata...

betul3..setuju sgt especially point atas skali..hehe..
makan ati dgn perangai tok laki pun bole buat kite cepat tua gak.. :D

Nurul Aini berkata...

singgah sini balik..dan follow juga. ^___^

nea lopah berkata...

ur welcome ;)

Ena's Palace berkata...

setujuuuuu sangat...memang betul pun..semua kite yang nak kena uruskan..penat la wei wahai kaum suami!...wah melepaskan perasaan pulak...hehehehehe..sori terover plak!...

azieazah berkata...

Hakakaa lucu tetapi itulah faktanya pun. Betul dan tepat.

najwa khatib berkata...

Hahaha, suke entry ni. Mksud yg mndalam. Terbaik!

Kesuma Angsana berkata...

sedtuju2 he he he he

nea lopah berkata...

Tq nurul aini.. salam perkenalan.

Ayu Lah berkata...

Betul la tu... Heee...

nea lopah berkata...

hehehe..saya paham ena, kena bg hubby baca ni.

nea lopah berkata...

kelakar yer.. tapi tu lah hakikatnye :)

Mimie berkata...

setuju sgtttt

CeqGu berkata...

Hihihi memang betul sesangat. Hai cepat tua la nampaknya hihi

❤Kamsiah❤ berkata...

kalau isteri kurus kering pun dikatakan sbb suami jugak..makan hati dgn perangai suami

ieda berkata...

setuju sgt2 eekke

slam kenal dik ! ;)

intanfirdaus247 berkata...

neolopah..salam...:) ni info terbaik nihhh! akak suka! hehe

Farah Waheda Wahid berkata...

salam kenal akak... singgah sini balas kunjungan dan jenguk2 kawasan... follow akak jugak... ^_^

Marina Monroe @Nanie berkata...

Salam Ziarah,

Auntie dah kawin 37 tahun, belum pernah kawan2 kata auntie nampak tua dari suami. hik3x Alhamdulillah, auntie muda dr uncle dua setengah tahun saja..
Amalan auntie ialah...sentiasa lemparkan senyuman, ikhlas dalam penjagaan rumah tangga demi suami dan anak2. Auntie juga berkerja tapi sekarang dah bersara.

Setiap kali bangun dari tidur, selawat nabi 3x, dan raut muka dari dagu hingga ke ubun2..Inshaa Allah jernih wajah.

Mia Kassim berkata...

Kelakar tp kenyataannya mmg betul...hehe

♥MAMASYAZA♥ berkata...

salam ziarah n salam kenal dari akak...hehehehe pepagi dah buat akak tersenyum

CikZaniff berkata...

suka dengan entry nih..setujuu..hihi
done follow sini.:)

nea lopah berkata...

Terima kasih sudi singgah dan perkongsian, insyaallah saya pun nk amalkan.

Cinta Misteri berkata...

Hahaha....3 yg utama bkn CiM. CiM mkn mmg lmbt giler, suka kunyah smpi hdm, hubby jer klau mkn mcm telan terus. Gegegege.... Alhamdulillah hubby willing bangun mlm utk ank2 bujang dia.

Tapi yg ke4, yes its me. Nasib laaaa tk nmpk tua dn tk gems.

MaMa Rey berkata...

hehe betul tu hargai pengorbanan isteri..sayangilah isteri..

QasehnyaRania berkata...

hargalah isteri anda..
perkongsian yg menarik..

jom like page fb ciksu, boleh?

http://www.facebook.com/pages/Qasehnya-Rania/202226283197791

Anne Rihann berkata...

susah nk cari lelaki yg btul2 memahami :) sbb pangai sebenar x kuar lg time bcinta kn?huhuhu ~