Sikit2 Lama3 membukit ;)

Kawan2 saya yang cute ;)

Rabu, 9 Januari 2013

Zoo Negara di Mata Cik Bieha


( Ini adalah xtvt cuti sekolah ari tu )
Horeyy!! Suke sangat bila dah sampai, dh lama tunggu cuti sekolah... Bieha nak ke Zoo Negara. Hari2 tanya, sambil tu  menghitung hari. Selagi tak pergi itu je lah yang disebut.


posing dulu dengan nenek ;)


Tu dia.... trem kite dah sampai! Tak sabar Cik Bieha nk explore haiwan2 kat sini. Kebetulan masa kitorang pergi ni hujan agak lebat, maklumlah musim tengkujuh lapan ni. Lagipun nenek tak berapa larat nk berjalan.


Arapaima Gigas... sangat2 lah besarnya... kecut perut Cik Bieha tengok. Tapi dia tanya, kalau buat singgang ( feveret cik Bieha) boleh tak?? Gulpp...
 besar mana lah periuk nye nanti

 Ambil gambar dari atas trem jer


 Gajah beramah mesra dengan tetamu


Tak lepas peluang bergambar dengan Sang Bedal  

 Lembu lebih raya korban ni kot. hahaha


 Ujan lebat masa ni, berteduh sambil tengok Dolphin ;)


comel kedai ni... nama pun unik.

Kakak ni dari Turki...


Sourvenir


sourvenir ( Fridge Magnet & key chain )

Hampir 5 jam jugaklah kitorang berada dalam Zoo ni, semua dah lenguh2 kaki... Cik Bieha pun dan keletihan sangat2. Puas hati dia dah dapat pergi Zoo Negara setelah sekian lama menanti cuti sekolah. Masuk je dalam kereta terus tertido.... Lepas ni kite ke SOGO pulak, turn ibu plak puas kan hati. hehehe






20 ulasan:

Wak Gelas™ berkata...

wak pon dh lama X masuk zoo negara ni.. Ihikkks

Anum berkata...

bestnya lama x pg zoo

intanfirdaus247 berkata...

percaya dak bahawasanya kak intan x pernah jejak kaki ke zoo negara dan muzium negara..haha

mummy alisha berkata...

wiwit... lama tak pi zooo... nak tgk gak rimau melaya...

nea lopah berkata...

Wak & Cik Anum bole lah bawak satu opis g sana. hehehe..

Cik Intan nnti bole plan bawak family g sana.

Hamboi ang effa, rimau malaya tgh mengawan. hahahahaha

Kesuma Angsana berkata...

lepas peristiwa tank air kereta di buka org waktu melawat zoo negara dulu, sampai skang en hubby KA x nak ke sini lagi hehehe

Tihara berkata...

jujur cakap, akak mmg tak pernah gi zoo negara..selalu lalu kat ampang tengok je signboard dia.. :)

nea lopah berkata...

Lepas ni kena minyinggah lah yer kak. hehe

nea lopah berkata...

agresif nye org tu.. kenapa dia bt mcm tu yer? nk curi Radiator ke?

gadisBunga™ berkata...

saya last time oegi zoo masa darjah 6 dulu. padahal bukan jauh nho nak pegi. hihihi~

IntaNBerliaN berkata...

saya pernah g sana sekali je.. tu pun zaman budak2.. hihii

nea lopah berkata...

Hehehe..Sy last pegi tahun 1995. KAli ni pegi pun sbb cik Bieha yg request.

Love Me Plz berkata...

salam hi akak..
IF dah jenguk blog akak..
haha comel2 semuanya..lebih2 lagi anak akak tuh..
nak ke zoo yea..
klau ke depan sikit lagi.. bley smpai rumah IF. hihi

nea lopah berkata...

yeke..IF msti slalu g zoo kan? Tq sudi ikuti ♥

nurbijen berkata...

cantik bieha pakai tudung.... best nyer dapat jalan2 kat zoo.... tempat fav anak2 saya ni :)

nea lopah berkata...

slalu Tgk dlm pictionary je. Tkejut dia Tgk zirafah Tinggi.

azieazah berkata...

Kami pun lama sungguh tak pi zoo ni padahal bukan jauh pun dari rumah. Sejak tiket semakin mahal, binatang semakin kurang minat nak pegi pun semakin kurang.

amboiii Bieha bawak botol air besar betul!

❤Kamsiah❤ berkata...

sala kenal jugak dari akka..thanks follow me..

Ayu Lah berkata...

Huhuhu.. Best kang jejaln mcam ni... Kalau nk ke sni kena pk byk kali nih..maklumlah nk ngangkut asakr2 kat umah tu...

najwa khatib berkata...

Huhu, nxt time kak duwa nk ikut pulak, last pegi kck2. Smpai x ingat da umo brape pegi. Bestnyeeee!