Sikit2 Lama3 membukit ;)

Kawan2 saya yang cute ;)

Rabu, 16 Januari 2013

Puding Roti citarasa Mat Gebu




N3 makanan lagiiii.... terliur tak??? hehehe. Asyik cite pasal makan je kan nea lopah ni. Tengok saiz badan lah, hahahaha...agam gitew! Tapi yang ni lain cikit sebab nea lopah sendiri masak. Baru belajar buat puding roti ni. Resepi nya nea lopah ambil dari Mat Gebu kat DTS. 


Nak susun n potong roti tu ikut sukew, ada yang nea lopah potong 3 segi, ada 4 segi... kalau kawan2 rajin, nk potong 18 segi pun boleh...hahahaha..merepek sudah! lepas curah sos tu nea lopah simpan dlm peti ais  semalaman. Alang2 dah buat tu, buat lah lebih sikit utk opismate , jiran2 dan  sekolah bieha.



Taraaaa..... dah masak ! Fresh from nea lopah's oven.

Kalau kawan2 nak resepi Puding Roti ni bole klik sini ( Dapur Tanpa sempadan ). Mat Gebu cuma letakkan Choclate Chip, tapi nea lopah derhaka dengan che Mat sebab bubuh aneka cery mery, kismis dan hirisan badam. Nak nampak colourful & meriah riah gitu baru cik Bieha selera makan. Nak lagi sedap buat sos kastard. Comfirm mak mentua sayang menantu pandai masak...ekekeke.

Selamat mencuba!


Dah baca, harap respond entri ni... sebab nea lopah pun baru belajar..tq!


23 ulasan:

Mrs Lurve berkata...

puding roti nie mengancamnya kak..sy pernah buat, tp akibat suka ubah resepi lembik jadinya hehehehe..

Kesuma Angsana berkata...

nampak sedap sgt tu !... mesti cubalah ni

CikZaniff berkata...

sedap nampak..rajenya neelofa...eh silap..nea lopah..:)

nea lopah berkata...

nealofa tu slimmm cik zaniff..ekekeke

❤Kamsiah❤ berkata...

sedap,kan..akak dah beberapa kali buat...kdg2 kukus,kdg2 bakar..

LiYa HaNiF :: berkata...

Alaaaa nak jugakk.... bila nk watkan tuk liya hehehe

nea lopah berkata...

Liya datang lah Kuantan...hehehe
nk bt sendiri pun senang sesangat. ambik resepi kat DTS tu.

Leeza dayasari [santai leeza] berkata...

aik.. sodapnyer...

Kakcik Nur berkata...

Kalau dapat rasa puding tu, baru boleh bagi respon. ;)

CeqGu berkata...

aduhhh sedapnya ..peberet cikgu tu

Mayang ABDUL RAZAK berkata...

wah Nea lopa.. sonoknye kalau jadi ofis mate atau jiran awak leh merasa puding roti ni..

aTieYusof Family berkata...

sedap nya puting roti!... pandai awak masak..hehe:)

nea lopah berkata...

kawan2 jom lah cuba, sy pun baru jer belajar.

najwa khatib berkata...

Da prnah rse dah, srius sdaaaaaaapppp, lg2 bru klua dr oven. Mmg la yummy, hehe

Nurul Aini berkata...

hehe..tak apa kak..janji perut kenyang..memang sedap..tengok pun terliur..akak guna pos laju lah hantar dekat saya..hehe..


p.s: akak kenapa comel sangat anak dara akak tu..geram betul. Kalau jumpa siap dia..cium2 dia sampai pengsan.hee.

Mimie berkata...

terus jd lapo tgk puding roti tuh...huhuhu

Mak Long a.k.a Kunang-kunang berkata...

Salam Neo Lopah

Terima kasih singgah blog kak ani. Selamat berkenalan.

Sedapnya nampak puding roti tu. Masak sendiri memang bestkan.

Warna Warni Kehidupan berkata...

wahh banyaknya buat.. hantar la sini sikir hehe

Fiza Rahman berkata...

Memang terliur pon tau. Tak pernah buat lagi puding roti. Salin resipi jer tahu ☺☺

nea lopah berkata...

Kak duwa nk makan kena datang Kuantan.

waalaikumsalam Mak Long, puas ati masak sendiri, ikut citarasa sendiri bahan2 nya.

Kak Fiza nnti bole cuba lepas ambik resepi.

Elfirah LOng berkata...

sangat sedapppppp ...ini rasa mood nak masak nie

QasehnyaRania berkata...

in shaa ALLAH boleh try nanti
versi bakar ni :)

wawa syaida berkata...

nampak sedap dan menarik...time2 puasa ni kalau boleh semua nak cuba :)