Sikit2 Lama3 membukit ;)

Kawan2 saya yang cute ;)

Isnin, 11 Mac 2013

Petua membuka botol yang ketat





Ada 3 cara yang anda boleh lakukan:-

1. Letakkan tutup botol di bawah pancuran air panas supaya tutupnya memekar.

2. Lilit gelang getah (rubber band) di sekeliling tutup botol. Kemudian buka tutup botol tersebut.

3. Nyalakan mancis dan panaskan di sekeliling tutup botol tersebut dengan api mancis. Cara ini akan melekangkan getah yang terdapat dalam tutup botol tersebut.


Selamat Mencuba !

sumber : Fb ensiklopedia petua lama.

29 ulasan:

Nurzakiah Hanum berkata...

great

Fiza Rahman berkata...

Thanks. Slalu juga bermasalah nak buka tutup botol nih.

Sheila Salim berkata...

Assalamualaikum kak nea. hehe thanks for the tips. hehehe

Cho Zila berkata...

yang nombor dua tu pernah gak mencubanyer.. tapi akakni memang takut kalau bab pakai api

Ratu Hatiku berkata...

Selalu buat yg no. 2 jerk. Lps nie blhlah cuba no. 1 & 3 plak :D
Tq sharing ya kak :D

Kesuma Angsana berkata...

tq share this yer

noor mariani berkata...

thanks 4 sharing..slalu terjadi ni..hehe

❤Kamsiah❤ berkata...

byk cara rupanya ya..akka dok guna pembuka tin tu ja..

izan mama mia berkata...

amboi sshnya nak buka...botol kan kalau ketat sgt

Norizan J berkata...

kte pakai pembuka botol je hihihi

Nafira usof berkata...

OOOoohhh... ye ke??
boleh cuba nanti nih..
mekasih~ :)

AyueJean AJ berkata...

AJ kalau dah tak boleh bukak...
Bagi kat orang lain je suruh bukak...
Hehehheh..
Sekarang dah tau dah nak buat apoa...
Pasal tulisan bold tu.... Pakai coding ni ---> ayat kita

AyueJean AJ berkata...

Alamak kak.... Coding tu tak kuarlah....
Macam, mana ek AJ nak bagitau ni...

Riedaffya ibrahim berkata...

oo..jadik erk..x pernah try lagi..

aini shahroni berkata...

wow!!!!!!
sangat berkesanla...
thanks kak nea lopah..
ihik...

Nieyxzha Hassan berkata...

bagus tips ni..macam tau je nieza susah nak bukak botol sos tiram baru ni..huhu

Kakzakie berkata...

Kalau baca petua ini lama kakak dah boleh cuba tapi baru minggu lepas kakak potong botol madu kakak sebab ketat tak boleh buka abang potong. Dah masuk tupperware sekarang ni..

Zamani Abe berkata...

mcm dlm buku sains sklh rendah zam :)

Nurul Aini berkata...

Wah...bagusnya tips ni..Terima kasih share kak sebab kadang2 nak buka penutup botol memang susah.

aTieYusof Family berkata...

TQ sharing..
selama ni selalu hubby yg tolong buka kan tutup botol..lepas ni boleh lah belajar sndiri...hehe:)

NzA berkata...

sgt complicated....hehehe....

Aisy Nasiha berkata...

saya pun selalu bengang bila payah nak buka botol, selalu orang lain jadi mangsa.. next time can try ths tips

Mak Long a.k.a Kunang-kunang berkata...

tip yg sangat berguna.

Mrs Velentine berkata...

tips yg bagus

QasehnyaRania berkata...

oo..mcm tu erkk..saya kalau tak boleh buka surh mr bos je..hihi

Wanieys a.k.a IbuQalief berkata...

tengs atas petua ni

intanfirdaus247 berkata...

huhu..baru tau cara macam tu ..

Cinta Misteri berkata...

1 more, botol kaca dgn penutup ketat, ketuk2 kan sikit leher botol trsebut dgn sudu atau apa sj dgn perlahan. dengungngan yg terjadi akn menghasilkan ruang udara pada bahagian penutup botol trsebut. try buka bila dengung kedengaran spt berubah.

Elfirah LOng berkata...

tepuk bawa botol pun boleh ....sebab ia akan jadi wap dri tngn ....hehhehe