Sikit2 Lama3 membukit ;)

Kawan2 saya yang cute ;)

Jumaat, 1 Mac 2013

Sambungan Kes Kehilangan Wang Lisa

ambik kat gugel



Ingat lagi tak kes Lisa hilang duit tu? Kerani bernama Shawallinah Jaafar 31 tahun yang berasal dari sabah ini telah didakwa atas 2 tuduhan. Walaubagaimanapun tertuduh terbabit tidak mengaku salah dan minta di bicarakan. 


  • Tuduhan pertama pecah amanah terhadap wang pelanggan milik Lisa dan Siti Amirah Ahmad (Ibu Lisa) dalam akaun bersama berjumlah RM50 772.40 di sebuah bank di Taman Tas, Kuantan antara 7 januari hingga 10 januari 2013. Tertuduh di dakwa mengikut Seksyen 408 Kanun Keseksaan boleh d hukum penjara maksimum 14 tahun sebatan dan d kenakan denda.
  • Tuduhan kedua tertuduh menyalahgunakan sekeping kad ATM milik akaun bersama pelanggan bagi mengeluarkan wang berjumlah RM50772.40 pada tarikh dan lokasi yang sama. Dia didakwa atas Seksyen 403 Kanun Keseksaan yang boleh membawa penjara 5 tahun, sebatan dan dikenakan denda. 
Majistret Tuan Ruzuaini membenarkan tertuduh diikat jamin RM13000 bagi kedua2 tuduhan dan 18 Mac 2013 bagi tarikh sebutan semula kes.

Sumber Berita Harian

Nealopah terfikir agaknya apa lah punca dia ambil duit Lisa ni? Adakah kerana desakan hidup atau mmg peluang yang terbuka luas utk dia membuat kerja2 macam ni ataupun dia mmg dah biasa buat penipuan mcmni tapi kali ni terkantoi. Kita ni sebagai pelanggan bank mula lah fikir tak selamat jugaklah menyimpan duit di bank ni yer. Akibat nila setitik......

Psstttt : Tak sabar nk tunggu Lisa datang Kuantan. hehehe


26 ulasan:

Elfirah LOng berkata...

tahniah....kerana telah ditangkap.....padan muka.

Nao Mei berkata...

Kadang-kadang duit buat orang lupa diri dear :)...kalau iman tidak ada dalam hati...nielah jadinya...keja tidak ikhlas kerana Allah...

miz ruha berkata...

singgah baca berita... :)

eita berkata...

apa rasa nyer ye mencuri duit orang...

Miss Orchid berkata...

Thx follow saya :)

Cinta Misteri berkata...

ishkkk ishkkk ishkkk...takbrasa malu ke nak belanjakan wang curi? dah tertangkap ni....see u in court lah yep. tapikan....CiM penah dengar laaaa, duit hilang seringgit 2 dlm bank sbb ditarik org tak bertanggung jawab dlm bank tu mmg terjadi...cerr bayangkan, kalaundia tariknseringgit dr 10k pelanggannya setiap bulan.....

Chic Na berkata...

tu la kan. duit artis pulak yg dia aim. pelik2 betul la.

Tihara berkata...

tu lah tak selamat dah bank ni..kena periksa betui2..simpan segala resit..ape la nak jadi :)

Farah Waheda Wahid berkata...

ermmm.... x fikir panjang sebelum nak buat sesuatu dan mungkin tertekan dan terdesak tu kot kak?

Nurul Aini berkata...

Macam2 sebab kita boleh fikir kenapa dia buat mcam tu. Tapi kenapa dia tak nak mengaku..bukankah dah ada bukti. Ya lah, siapa nak mengaku kan bila buat jahat. Baling batu sembunyi tangan. Kesian dengan orang macam tu sebenarnya. Semoga Allah beri hidayah padanya.

Zamani Abe berkata...

dia ingat rm50k tu kecik ke pada Lisa?

Hatimi Tahirruddin berkata...

hmm entah la...apa2 pun biar la proses perbicaraan berlangsung dulu sebelum kita menuduh pekerja bank tu...rasanya kalau betul dia nak pecah amanah baik dia amik sikit2 dari org2 berlainan...baru lambat sikit kantoi....

nurbijen berkata...

bila iman lemah, duit jer yg nampak... dosa pahala letak ke tepi... huhuhu, minta dijauhi dari berurusan dgn golongan sebegini

NzA berkata...

nk menipu ttp xde pngalaman kot....aduyai...

Cheq Kaq berkata...

Kadang2 duit ni membuatkan orang jadi bukan dirinya sendiri..mintak2 dijauhkan dari sifat tamak

el berkata...

dpt tangkap jugak eh..bgs polis ni..

Mar Haini Abdul Rahim berkata...

hemm tu lah kan, manusia ni xboleh dijangka. ek tp berani betul kan die ~~ huhu

❤Kamsiah❤ berkata...

bkn ja dia yg malu,suami ,anak2 dan keluarga terpalit sama..malunya kat org2 sekeliling,kan..

RamRamCute berkata...

Erm..macam2 kisah org zaman sekarang..menipu aje!

Nurul Aini berkata...

Salam, akak saya tag akak disini :

http://www.ainizakaria.my/2013/03/segmen-siapa-blogger-bertuah-by-anak.html

Jemputlah join kalau ada masa. ^__^

Nisah Idham berkata...

haishhh duit skang kat mane2 pun terasa tak selamat dah... apepun, semoga si tukang ambik duit org tu sedar lah ye.. jangan risau. dapatkan dgn cara yang Halal. pasti Allah akan bantu...

AyueJean AJ berkata...

Tak amik amik duit hasil usaha orang.......
ni mesti dah biasa buat macam ni ni.....
Entahlah... dunia sekarang kan......

Wanieys a.k.a IbuQalief berkata...

haishhh pompuan lak tu yg mbik duit tu..dunia2

Haryati Faizal berkata...

mungkin jugak dia gelap mata, takpun ada benda yg dia berhutang ke...

intanfirdaus247 berkata...

kesian nak nipu tapi tersungkur di tengah jalan

Maria Menado~ berkata...

baru tau pasal kes ni. teruk betul saya ni. laa yeke, umm. apa perasaan amik duit orangkan.. tak segan ke. segan la kat diri sndiri.. moga kes ni selesai cepat dan lepas ni kawaln lebih ketatkan..