Sikit2 Lama3 membukit ;)

Kawan2 saya yang cute ;)

Sabtu, 16 Februari 2013

Baik Pun Orang Mengata..




Pernah dengar tak orang kata, kita ni buat apa2 pun orang akan mengata.. Tapi pada nealopah, orang yang asyik keje mengata dan mengeji orang ni, hati dia sangat kotor. Jauh dari petunjuk Allah.

Oleh itu, bila kita buat sesuatu biar niat kerana Allah sahaja. Bila orang kutuk atau tidak menghargai, kita tetap happy kerana kita telah mendapat pahala dari Allah...Insyaallah.



Nota : Teringat pada sahabat blogger aisy-nasiha, apa khabar anaknya Nazif yang masuk wad akibat demam panas dan serangan sawan. Semoga cepat sembuh wahai anakanda.  
 


15 ulasan:

ANIM berkata...

Dalam radio ikim kak dengar pagi tadi, ustaz albert liu kalau tak silap namanya..bila orang mengumpat kita, bersyukur sebab semua itu pahala untuk kita..D:)).

nea lopah berkata...

Alhamdulillah...

jeBateja berkata...

Ahakz...ahakz....org ngumpat den....tak taw tak pe...bila den taw...3 4 tahun den tak bertegur....

Cinta Misteri berkata...

btul tue...kita akan sentiasa dikelilingi oleh org yg irihati dgn kita. CiM lebih suka bersifat positive, tapi kalau CiM ada syak, lebih selesa simpan dlm hati utk CiM lebih hati-hati berdepan dgn org2 yg dikhuatiri akan menjatuhkan CiM.

buat baik berpada-pada,
buat jahat jgn sekali,
berpasangka baik apa adanya,
syak wasangka simpan saja dlm hati...

Norizan J berkata...

kalau nak menjaga hati semua orang kita yang susah.. just be ur self

nik ros berkata...

setuju.nak puaskan hati org lain susah. tak semua yg kita buat org akan suka kan

so buat la apa yg kita rasa baik dan Allah suka :)

Chic Na berkata...

setuju. buat ape yg Allah suka lagi bagus. :)

Farah Waheda Wahid berkata...

buat baik pun orang kata...
buat jahat lagilah orang mengata...
tak buat apa pun pasti diperkatakan...
sudah mati pun orang masih memperkatakan...
selagi manusia belum hilang kata-kata...
selagi itulah ada permainan kata...
Tunggu sahaja kata Allah pada hari semua saksi akan berkata-kata... :)

Mat Som berkata...

Benar Nea lopah
Lalu saya teringat kata-kata Allahyarham Presiden Zia Ul Haq

Katanya:
"Jangan peduli apa orang lain kata, yang PENTING Allah tahu kita tidak bersalah"

Wanieys a.k.a IbuQalief berkata...

ya betul buat yang Allah suka lagi bagus

CeqGu berkata...

org yg suka mengata ni banyak cas negatif dalam badan dia.

najwa khatib berkata...

Terbaik, suke entry ni, stuju sgt2 :-)

ashra berkata...

Suka entry ni..
Betul biar buat kerana allah kan...

Manusia ni tak pernah puas......kita baik pun salah di mata nye..kalu jahat lagilah...

Nurul Aini berkata...

Betul lah tu kak..susah hidup kita ni kalau selalu dengar mulut orang..nak gila pun ada.

intanfirdaus247 berkata...

org yg kuat dan suka mengata banyak aura negatif org cam n