Sikit2 Lama3 membukit ;)

Kawan2 saya yang cute ;)

Isnin, 11 Februari 2013

COLA @ Bantuan Sara Hidup Kakitangan Awam seragam RM350

gambar gugel



Semalam Nealopah baca Berita Harian, nmpak jer tajuk nya terus baca, hahahahaha...part elaun lah katakan. Memang berbunga2 lah hati kalau betul seperti yang di kata...ceeewahhhh. Beritanya lebih kurang macam ni lah ayatnya.

Kerajaan telah mengkaji 80 jenis elaun Kakitangan awam, kajian ini melibatkan 1.4 juta penjawat awam. NUTP berharap agar keputusan kajian akan diumumkan sebaik baiknya sebelum PRU-13. 20% daripada 80 jenis elaun penjawat awam telah pun di kaji serta di tambah baik. 

Salah satu elaun yang di kaji adalah Cola atau Elaun Sara Hidup, cola sepatutnya di seragamkan RM350 kerana bukan kos sara hidup di bandar sahaja tinggi, di kampung2 juga tinggi walaupun dari aspek yang lain menurut Datuk Dr Ali Hamsa, Ketua Setiausaha Negara.

Nealopah rasa memang sepatutnya COLA ni naik, memandangkan kos sara hidup di Malaysia semakin meningkat berikutan kenaikan pelbagai jenis barang kegunaan harian. Tak kira lah di bandar atau kampung bebanan nya tetap sama. Ianya juga sebagai penghargaan kerajaan pada penjawat awam.







21 ulasan:

najwa khatib berkata...

bnyk ke elaun dpt c.su? boleh la blanje nsk ikn bwal, hehe

umi alya berkata...

jika benar bagai dikata, barulah adil sbb barang kat sini, dasyat woo, ngalah bandar besar

Acik Erna berkata...

Kalau. La benar bagai dikata memang berbunga bunga hati

Chic Na berkata...

seronok la kalau betul2 dilaksanakan. :)

Aju Mohit berkata...

alhamdulillah rezeki, nak juge!!!

~Cik Viva~ berkata...

Untunglaaa keje gomen....huhu

Azian Elias berkata...

Berbahagialah yee..

aTieYusof Family berkata...

Beruntung lah kakitangan awam ni.. harap2 di laksana kan secepat mgkin kan?..:)

LiLy @ MaMaQiStInA berkata...

Alhamdulillah..rezeki..^^

Puan Kutu berkata...

isu cola nie dh lama kot..klu ada berita baiknya Alhamdulillah..klu tak redha jer!

oh ye salam kenal..:)

Puan Kutu berkata...

isu cola nie dh lama kot..klu ada berita baiknya Alhamdulillah..klu tak redha jer!

oh ye salam kenal..:)

miz ruha berkata...

alhamdulillah... part elaun ni memang laju aje baca... betul tak..? ^_^

zulaikha megat berkata...

beruntung nya orang yang bekerja dengan kerajaan ni...

salam perkenalan...

NzA berkata...

Dah bbrapa thn cik abe n geng (Ahli Majlis Tertinggi Msia-Cuepecs/NUTP) dok pnjat tangga menuntut kenaikan elaun n bonus utk gomen..Mrk brjuang tnpa mengira tenaga, masa n wang ringgit...Alhamdulillah byk juga prsetujuan dicapai kebelakangan ni..Mayb dkt pilihanrya kot.....

nurbijen berkata...

wah, rezeki lagi... alhamdulillah :)

❤Kamsiah❤ berkata...

rezeki jgn ditolak hehe...

Chipsmore berkata...

Ekk.. sy bukan kakitgn awam.. so, xdptlah ni kn..hoho.. klu dpt, untg la kan.. hhehe..

CeqGu berkata...

Hurmmm, bila gaji atau elaun bertambah, pasni adala hrga brg yg turut naik....haihhhh

LYAfrina berkata...

lya kje swasta.. x tmasuk kan.. huk.huk

ashra berkata...

salam kenal..
wah..bestla kan dapat penyeragaman cola.
rezeki =)

Elfirah LOng berkata...

harap2 dpt seragam, sebab kalo balik jerantut nanti sama jek lah cola dgn kak neolopah hehehehe