Sikit2 Lama3 membukit ;)

Kawan2 saya yang cute ;)

Selasa, 5 Februari 2013

Cerita Kelakar....





Alkisah....
seorang lelaki islam ponteng sembahyang Jumaat. Sealiknya dia masuk hutan untuk memburu ayam hutan. Sedang dia terhendap-hendap di dalam semak, tiba-tiba dia berlanggar dengan seekor HARIMAU yang sedang lena tidur.

Dia begitu terkejut sehingga senapangnya tercampak lalu tergelungsur ke dalam jurang. Dia pula tergolek ke arah lain, jatuh ke atas batu dan KRAKKKK! Kedua-dua kakinya patah. 

Jangan risau...ini bukanlah berita buruk OK. Ada lagi...Berita buruknya adalah HARIMAU tadi terus menghambatnya, sedangkan dia dah tak boleh bergerak lagi. " Ya Allah," doa lelaki tersebut, " Ampunilah aku ya Allah..Makbulkan hajatku ini... Jadikanlah HARIMAU yang memburuku Harimau yang beriman... Tolong Ya Allah! Aminnn..."

Tiba-tiba guruh berdentum! HARIMAU tadi tiba-tiba terhenti betul-betul di hadapan lelaki tadi. Harimau itu bertukar menjadi seekor yang beriman dan bersopan santun. Sambil menadah kedua-dua kaki depan ke langit.... HARIMAU tersebut pun berdoa, Allahumma bariklana, fima razaktana, wa qina azzabbannar...Amin!"

moral : Jangan ponteng solat!

sumber FB bercinta selepas nikah





25 ulasan:

Anum berkata...

al-kisah

intanfirdaus247 berkata...

Akakakakkakaka..adeh adeh dapat mana citer ni..aduhai..kak intan tergolek2 gelak..

Lopah ringan je blog lopah..kak intan adjust segala yg baru gun template design yg dibagi je…ringan.yg doodle yg back to top, kak intan make kat niza..dia bagi free..cer tgk kat entry dia

Farah Waheda Wahid berkata...

ekekekekeke... kak...dah gelak guling2 dah nih... sakit perut gelak taw tak...

betul gak tu...doa supaya jadi harimau yang beriman dia baca la doa makan dulu sebelum bersantap... ekekekekeke....

|| NaFiRaa || berkata...

hehehehe... kesiannnn.. tu laaaa.. ponteng sembahyang lagiii..:))

❤Kamsiah❤ berkata...

rimau tu dapat rezeki besar ..:)

Irfa berkata...

penah baca emel ni
tp tetap jugak nak gelak ;)

ayut berkata...

kekeke..ok..harimau bace doa makan... :)

Mrs Velentine berkata...

hahaha..matai...lawak eh

Kesuma Angsana berkata...

ha ha ha suka sgt!

najwa khatib berkata...

Hahaaha, pdan muke. Blasan tngl solat jumaat, huhuhu

Ratu Hatiku berkata...

hahahahahaha..... betul2 beriman harimau tu...

Mimi Azirah berkata...

kakakakaka.....memg klaka

Mrs Lurve berkata...

hahahaha..rezeki tue..

Nazirah Azeman berkata...

hahahahhaha tu ler ponteng lg.kan dah jadik lauk

ANIM berkata...

kak pernah juga baca cerita ini..
lucu tetap lucu..

Chic Na berkata...

kehkehkeh.. siap baca doa makan lagi.

rohayu osman berkata...

lucu..

ummiross berkata...

Hehee..siap baca doa lagi harimau tu..

Ibu Lala berkata...

Hye salam ziarah ye. I follow...

jeBateja berkata...

hik...hik.....kalau bulan pose...rimau baca doa berbuka plak erk....ahakz...

Nurul Aini berkata...

hehehe..al kisah..jadi jangan nak mengelat sangat lah kan.

NzA berkata...

cerita pengajaran yg bagus utk diceritakan juga pd anak2 kita.

Fieda Rafli berkata...

nak tumpang gelak jugak ni..

amer akat berkata...

aslkum.. u have so nice blog ...bleh sy follow u? if can pls follow me back ya.. thx =_=
http://slapmestore.blogspot.com/

nini berkata...

hahahahaha.....senyum sorang2 depan laptop ni.=D